دسته‌بندی نشده

ارزش خرید هاردهای اکسترنال ضد ضربه و ضد آب

هاردهای اکسترنال یکی از پرکاربردی ترین گجت هایی است که تقریبا مورد نیاز همه افراد است. ممکن است شما هارد اکسترنال را برای کنسول بازی خود استفاده کنید یا برای آرشیو اطلاعات , یا به عنوان هارد کمکی برای لپتاپ , عده ای هم اطلاعات مهم را روی هارد اکسترنال ذخیره سازی و آن را رمز گذاری میکنند. در هنگام خرید هارد اکسترنال خواهید دید که با دو دسته اصلی پاسپورتی یا همان هاردهای باریک که به راحتی قابل حمل است و نیازی به منبع برق مجزا ندارد و دسته هاردهای بزرگتر که حجم و وزن بیشتری دارد و نیاز به یک آداپتور برای جبران برق دارد هم مواجه میشوید. در این مقاله میخواهیم در مورد دسته پاسپورتی صحبت کنیم گروه پر فروشی که بخاطر ویژگی حمل و نقل آسان طرافدارن بسیار زیادتری دارد.

هارد های پاسپورتی بخاطر حمل و نقل آسانتر خطر ضربه پذیری به جهت همین امر را نیز دارد و شرکتهای تولید کننده دست به ابتکار تولید هارد های پاسپورتی ضد ضربه و ضد آب زده اند ولی خوب قیمت این هاردها نسبت به مدل های عادی بالاتر است , سوال اینجاست که آیا این قیمت ارزش پرداخت را خواهد داشت یا خیر ؟

برای پاسخ به این سوال اول از همه باید روشن کنیم که هاردهای ضد ضربه چه ویژگی هایی دارد و در ساختار آن از چه تکنولوژی هایی استفاده شده و چه تفاوتی با هارد معمولی ندارد. اولین نکته این است که معمولا خود هارد تفاوتی ندارد اما در این هاردها از تکنولوژی هایی استفاده شده که میزان ضربه وارده به هارد را کم میکند , مواردی مانند لایه های خاص سلیکونی , بدنه های مستحکمتر و استفاده از پورت های ارتباطی قوی تر. اما چرا این موارد مهم است, برای پاسخ به این سوال هم باید بدانید اصلا هارد چیست و چگونه کار میکند , اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم هارد ها متشکل از صفحات مغناطیسی و هد و یک برد است , CD وDVD های قدیمی یادتون هست ! صفحات مغناطیسی شبیه همون هاست ولی با تکنولوژی پیشرفته تر ؛ حتما یادتون هست که وقتی روی CD ها خش می افتاد دیگه قابل استفاده نبود در هارد هم همینطور است یعنی در صورتی که صفحه خش بردارد دیگر قابل استفاده نیست و اصطلاحا بد سکتور ایجاد میشود . فاصله هد از صفحات خیلی کم است و ضربه های محکم باعث ایجاد این خش میشود البته به جز این مورد موارد دیگری هم وجود دارد که سبب بدسکتور میگردد ولی خوب از بحث ما خارج است .

حالا تصور کنید که شما وسیله ای را حمل میکنید که نسبت به ضربه آسیب پذیر است مایعات هم که قاتل همه لوازم الکترونیکی هستند , هرچند که با پیشرفت تکنولوژی احتمال این موضوع کم شده اما باز هم وجود دارد پس مسلم است که وجود ابزارهایی که این خطر را کمتر کند کاربردی است.

یکی از بهترین تولید کنندگان این دسته از هاردها اپیسر است که هاردهایی با درجه امنیت نظامی تولید میکند به عنوان مثال هارد AC732  اپیسر تحمل فشار 4000 کیلو گرم را داراست و حتی اگر با ماشین هم از روی این هارد رد شوید آسیبی نخواهد دید. پس بهتر هست توضیحات رو تکمیل تر کنیم این هاردها علاوه بر اینکه در هنگام حمل و نقل در صورت سقوط های احتمالی از هارد داخل محافظت میکند در حالت عادی هم در صورت فشار و یا ریزش مایعات مقاومت بالاتری دارند. این دستگاه کاملا ضد گرد و غبار بوده و همچنین می تواند تا 60 دقیقه در عمق یک متر آب غوطه ور شود، داده ها بدون آسیب باقی می مانند. علاوه بر این پورت استفاده شده در این هارد دارای پوشش خاصی است که باعث میشود پرز و گرد غبار کمتر وارد این پورت شود و البته آلیاژ های بکار رفته در آن از جنس مقاومی است که طی تست های انجام شده تحمل بیش از 10 هزار بار اتصال و جدا شدن کابل را داشته است.

برای نمونه ای دیگر میتوان به هارد AC630 اشاره کرد که این هارد علاوه بر ظاهر زیبا داری با طراحی خاص دارای یک نگهدارنده کابل است و کابل هارد به نوعی به بدنه میچسبد. و این خود یک ویژگی مثبت است.

حالا که بحث به اینجا کشید بد نیست که چند مدل از این هاردها را به شما معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *